کتاب استخدامی اداری ها
مباحث کارگزینی

ساعت کاری کارکنان دولت از ۶ صبح تا ۱۳ است/ دورکاری و ساعت شناور در موارد خاص

ساعت کاری کارکنان دولت از ۶ صبح تا ۱۳ است/ تداوم دورکاری و ساعت شناور در موارد خاص

مجله اداری- بر اساس تصویب‌نامه هیئت وزیران و بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، از تاریخ ۱۶ خرداد لغایت ۱۵ شهریورماه سال جاری ساعت کاری کارکنان دولت از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

به گزارش مجله اداری، هیئت وزیران در جلسه ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور -مصوب ۱۴۰۱- نسبت به تعیین ساعت جدید کاری کارکنان دولت اقدام کرده است.

ساعت شروع به کار ادارات ۶ صبح است

بر اساس تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۱ هیئت محترم وزیران، ساعات آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال جاری، ساعت ۶ صبح خواهد بود.

همچنین، این نکته قابل توجه است که در اجرای این تصویب‌نامه، تفاوتی بین مراکز درمانی، واحد‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان و سایر دستگاه‌های اجرایی نخواهد بود.

مطابق بند ۴ تصویب‌نامه هیئت وزیران:

۴ (اصلاحی تصویب‌نامه شماره ۴۲۳۰۴/ت۶۱۲۲۸هـ مورخ ۱۱/۳/۱۴۰۲) به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶:۰۰ است. تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند.

ساعت پایان کار ادارات ۱۳ است

 بر اساس بخشنامه شماره ۳۰۲۲۰ مورخ ۰۵/۰۴/۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور که اجرای بند ۴ اصلاحی تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۱ هیئت محترم وزیران صادر شده است، پایان کاری ادارات را ساعت ۱۳ اعلام کرده است.

در این بخشنامه که خطاب به دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری)، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی صادر شده است، در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، با هدف آسایش شهروندان و عدم وقفه در خدمت‌رسانی، موارد زیر اعلام شده است:

۱- دستگاه‌های مشمول این بخشنامه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری، ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان خود و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) را حداکثر تا ساعت ۱۳:۰۰ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند. بر همین اساس، خاموش کردن تمامی دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر مورد انتظار است.

۲- ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهرهای محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه‌، به مدت یک‌ساعت شناور تعیین می‌شود. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق نظیر را در همین چهارچوب تدبیر نمایند.

ساعت کاری کارکنان دولت از ۶ صبح تا ۱۳ است:

بخشنامه جدید ساعت کاری ادارات
ساعت کاری کارکنان دولت از ۶ صبح تا ۱۳

9 دیدگاه

  1. با سلام و احترام، در بند 1 بخشنامه شماره 30220 مورخ 102/04/05 سازمان اداری و استخدامی کشور ، اعلام شده است تا 15 شهریور سال جاری ، بنابراین این بخشنامه برای سال 1403 قابلیت اجرا ندارد.

  2. این چه مسخره بازیه ایه در آوردید
    ساعت هارو نمیتونید بکشید جلو کارمند بدبخت رو می کشید جلو
    بعدشم ساعت 6 صبح خلیفه های نونوایی هم سر کار نیستن چه برسه به اینکه مردم برای کار اداریشون مراجعه کنن
    خب شما که اینو می دونید چه دلیلی داره انقدر به نیروی انسانی دولت زور و ظلم بکنید
    بدلیل گرمای هوا مجبوریم که صرفه جویی کنیم خب اینجا که فشار گرما وارد میشه چرا یه استثنا نمیگذارید که کارمند جماعت هم اذیت نشه
    همون ساعت معمول خودش بیاد سرکار تا ساعت 13 و کمبودش رو یا دولت تبصره بذاره برای این سه ماه یا اینکه دورکاری بگذاره
    این فعل هیچ فکری تووش نیست متاسفانه و فقط اذیت کردن کارمند اونم با این حقوق پائین هست اونم بدلیل اینکه باید ساعت اداری پر بشه که حقوق بگیره
    واقعا یکمی فکر کنید
    انسانهای با دیدی وسیعتر از میثم لطیفی ها رو به کار بگیرید
    تورم و سلامت منابع انسانیتون رو در نظر بگیرید
    واقعا چرا فکر می کنید قانونی که از قدیم نوشته شده هیچ نقصی نداره و نباید بروز رسانی بشه

  3. قدرت اول منطقه ۳ سال عرضه تامین برق معمولی هم نداره کارمندا رودمچل میکنه و با اعصاب و روانشون بازی میکنه
    صنایع رو میخوابون
    کولر گازی ممنوع میکنه
    هزینه برق رو ده برابر میکنه
    چقدر چندش آورید
    و همچنان ادعا و ادعا !!

  4. با سلام ایا برای دانشگاه ها هم مصداق دارد چون گفتن تا آخر امتحانات دانشجویان که تا ۱۵ تیر هست امکان ندارد این طرح اجرا شود.

  5. برای نابود کردن یک کشور احتیاجی به جنگ نیست فقط کافی است تصمیمات بزرگ را به انسان‌های کوچک بسپریم کاری که دشمنان و جاسوسان در مملکت ما انجام میدهند و سالهاست که ادامه دارد

  6. با سلام
    من که در انتهایی ترین نقطه شهر تهران سکونت دارم، قاعدتا جزء ساکنین شهر تهران و نه حومه تهران محسوب می شوم و از طرفی من بخواهم از محل سکونت تا مترو بروم حدود نیم ساعت طول می کشد؛ از همه بدتر اینکه اولین اتوبوس به سمت مترو از ساعت پنج و چهل و پنج دقیقه حرکت می کند و حدود ساعت شش به ایستگاهی بنده سوار می شوم می رسد با احتساب سوار شدن به اتوبوس و طی مسیر توسط مترو (با توجه به اینکه زودتر از این برای بنده مقدور نیست) بنده ساعت هفت و نیم صبح به محل کارم می رسم.
    حال آقایان محترم تصمیم گیر بفرمایند بنده باید هر روز یک ساعت و نیم تاخیر بخورم در حالی که در حدود بیش از بیست سال سابقه کاری که در اکثر این سال ها به عنوان کارمند نمونه مجموعه خویش شناخته شده ام ، هر روز بیایم و به مدیر امور اداری بگویم: ببخشید! باز هم مدرسه ام دیر شد!!!! این انصاف است؟

  7. من ۲۰ساله میرم اداره،،۷/۴۵صبح میرفتیم،،تا ۱۴/۲۰،،واقعا ساعات منطقی بود،،،این ۳سال بدترین دوران اداریم بود،،کسی که ۶اداره باشه بایداز ۴تا۵بیدار بشه،،،روح وروان آدم بهم میریزه،،،این روش نه تنها کارایی نداره بلکه اعصاب کارمندها رو بهم ریخته،،،بجای این کارها این چند ماه یکساعت اداره زود تعطیل میکردید،،بخدا دوره حضور فیزیکی برای انجام کار در دنیا منسوخ شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
فهرست