
سوالات استخدامی معارف اسلامی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
سوالات استخدامی معارف اسلامی آزمون آموزش و پرورش
مجله اداریها- مجموعه سوالات استخدامی معارف اسلامی آزمون آموزش و پرورش که در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۴ برگزار شده است، منتشر شد.
فوری:
لینک سوالات و پاسخنامه آزمون آموزگاری:
- سوالات استخدامی سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی روانشناسی تربیتی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی زبان انگلیسی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی معارف اسلامی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی فناوری اطلاعات و کامپیوتر آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی زبان و ادبیات فارسی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی قوانین و مقررات اداری و قانون اساسی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
-
سوالات استخدامی اسناد و قوانین بالادستی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
سوالات استخدامی معارف اسلامی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
۱- در آیه “یسئلونک عن الأنفال قل الأنفال لله والرسول” منظور از «الرسول» چیست؟
الف) شخصیت حقوقی رسول اکرم (ص)
ب) شخصیت حقیقی رسول اکرم (ص)
ج) حاکم و حکومت الهی
د) نمایندگان ویژه ی رسول اکرم (ص)
پاسخ سایت اداریها: گزینه ج
رسول در اینجا به معنای رسالت و نبوت نیست؛ بلکه به عنوان حکومت الهی مطرح شده است. یعنی وقتی که رسول خدا از دنیا رفت امام همه کاره انفال است. امام یعنی حاکم الهی در روزگاری که امام معصوم بر مردم حکومت نمیکند. آن کسی که از سوی خدا میتواند و میباید بر مردم حکومت کند، اوه همه کاره انفال و ثروت عمومی میشود.
۲- با توجه به آیه “وسارعوا إلى مغفرة من ربِّكُم “معنای غفران چیست؟
الف) التیام دادن و پر کردن یک خلا
ب) نادیده گرفتن کامل آثار گناه
ج) محو آثار تکوینی اعمال سوء
د) استقرار نظام جبران الهی در سرنوشت فرد
پاسخ سایت اداریها: گزینه الف
۳- با توجه به آیه “إن فی خلق …..لأولى الألباب الذین یذكرون الله قیاما و قعوداً و على جنوبهم” منظور از یاد خدا چیست؟
الف) توجه قلبی به ذکر لسانی و ذکر عملی
ب) حالتی عرفانی که مبتنی بر تقیه و عبادت است
ج) به یاد خدا بودن فعال و در همه حال
د) عبودیتی است که بخشی از آن عبادت است.
پاسخ سایت اداریها: گزینه ج
در این آیه این که به یاد خدا باشند، منظور به یاد خدا بودن فعال، با عمل محسوب میشود/ آن کسانی که یاد خدا را در حال ایستاده و در حال نشسته و در حال یک پهلو افتاده در همه حال، به یاد خدایند.
۴- اساسی ترین نقطه هر ایدئولوژی زندگی ساز كه مشترک بین مومن و كافر میباشد چیست؟
الف) رهبویی تکوینی منبعث از عقل
ب) حراست از اندیشه حیات انسانی، موجب آراست است
ج) انسان برای کاری (مسئولیت) به دنیا آمده است
د) انسانیت معیار و راه رسیدن به خوشختی (سعادت) است.
پاسخ سایت اداریها: گزینه ج
“…ربنا ما خلقت هذا باطلا سبحانک…” : پروردگارا این را بیهود نیافریدهای. پاک و منزهی!
۵- كدام گزینه تفسیر صحیح از “جهاد” است؟
الف) مطلق کوشش در راه خدا
ب) جهاد عبارت است از مبارزه با دشمن در مسیر پیشبرد هدف
ج)جهاد به نبرد نظامی در میدان جنگ با سلاح اطلاق می شود
د) جهاد شامل هرگونه تلاش برای اصلاح جامعه میشود. چه از طریق مبارزه با دشمن و چه از طریق کارهای سازندگی
پاسخ سایت اداریها: گزینه ب
تفسیر صحیح و واقعی کلمه جهاد عبارت است از: درگیری با یک دشمن. به عبارت دیگر جهاد یعنی تلاش و کوشش همراه درگیری با دشمن در راه پیشبرد هدف.
۶- كدام یک از موارد زیر از شرایط تحقق صحیح تقیه نیست؟
الف) حفظ نظم و مراقبت کردن از اصول و برنامه مقرر
ب) استتار و کتمان
ج) انجام کار به صورت تشکیلاتی
د) مطابقت عمل فردی با نظام معیار
پاسخ سایت اداریها: گزینه د
شرایط تحقق صحیح تقیه:
1- حفظ نظم و مراقبت از اصول و برنامه مقرر:
یکی از چیزهایی که انسان را به هدف میرساند حفظ نظم و مراقبت کردن از اصول و برنامهای است که برای او مقرر شد، این از چیزهایی است که انسان را به هدف نزدیک میکند لذا نباید در مراعات برنامه ریزی لاابالی گری کند.
2- استتار و کتمان:
یار نزدیک امام باید راه خود را که قدرتهای قاهر زمان با آن راه مخالفند پوشیده بدارد، نباید اجازه دهد که مخالفان متوجه شوند که او در صراط ایجاد حکومت حق و عدل است. شناسنامه چنین حکومتی جز علی و ائمه یا بندگانی که با تیپ آنها پرورش یافتهاند، نمیتواند باشد. پس از استتار کند به هدف نزدیک تر خواهد شد.
3- انجام کار به صورت تشکیلاتی:
برای رسیدن به هدف باید یک سلسله رابطههایی میان امام و افراد و میان افراد با یکدیگر وجود داشته باشد، فرامین امام را به یکدیگر برسانند و یکدیگر را توصیه به مراقبت از فرمان امام کنند و…
در این صورت پیشرفت تشیع سریعتر و حکومت حق و عدالت بسی نزدیکتر خواهد شد.
۷- كدام گزینه جزو مناصب امام می باشد؟
الف) رهبری جامعه و تبیین دین
ب) زعامت و تحقق حکومت عدل
ج) رهبری جامعه و جامعه سازی
د) مبارزه با طاغوت و نفی نظام طبقاتی
پاسخ سایت اداریها: گزینه الف
۸- نحوه مواجهه و موضع گیری ائمه علیهم السلام در رابطه با علمای درباری چگونه بود؟
الف) برای جذبشان با احترام و ملاطفت با ایشان برخورد می کردند
ب) برای جا انداختن جایگاه عالم در جامعه با اکرام و احترام با ایشان مواجه می شدند
ج) با ایشان برخوردی تند و خشن داشتند.
د) به آنها هیچ اعتنایی نمی کردند.
پاسخ سایت اداریها: گزینه ج
۹- كلمه «تبذیر» به چه معناست؟
الف) ریخت و پاش
ب) فرق گذاشتن
ج) آرزوی طولانی
د)عیب جویی
پاسخ سایت اداریها: گزینه الف
۱۰- منظور از زینت در قرآن چیست؟
الف) آراستگی و لباسهای زیبا
ب) مساجد و جماعات
ج) نماز و روزه
د) مال و فرزند
پاسخ سایت اداریها: گزینه د
۱۱- كسانی كه از ترس خرج و مخارج زندگی ازدواج نمی كنند گرفتار چه مسئله ای شده اند؟
الف) کفران نعمت
ب) از خود دانستن رزق خانواده
ج) سوء ظن به خداوند
د) د خود فراموشی
پاسخ سایت اداریها: گزینه ج
۱۲- قلب مومن جایگاه چه چیزی است؟
الف) سختی – الفت – ایمان – هدایت
ب) سکینه – هدایت – حیات
ج) حیات – شفا – طهارت – حجاب
د) همت – حرم – عزم – یقین
پاسخ سایت اداریها: گزینه الف
مواد و منابع سیزدهمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی سال ۱۴۰۴ به شرح زیر است:
حسابدار کارشناس حقوقی کارشناس شبکه متصدی امور دفتری بانکدار گروه حقوقی بانکدار گروه امور مالی کارشناس تحلیل و تولید نرمافزار کارشناس برنامهریزی فناوری اطلاعات کاردان امور مالی کارشناس فناوری اطلاعات کارشناس حراست فناوری اطلاعات کارشناس امور مالی مسئول دفتر کارشناس حسابرسی مالیاتی کاردان آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناس مطالعات بار و طراحی شبکه برق کارشناس برنامهریزی ارتباطات و مخابرات کارشناس برنامهریزی منابع فناوری اطلاعات کارشناس توسعه و مدیریت منابع کارشناس دیسپاچینگ و حفاظت برق کارشناس حراست نیروی انسانی کارشناس برنامهریزی طرحهای آب و فاضلاب کارشناس کنترل کیفیت و استاندارد تجهیزات برق کارشناس راهبری و بهرهبرداری از تأسیسات شبکه برق کارشناس بازطراحی، بهینهسازی و ارتقای شبکه برق کارشناس تعمیرات و نگهداری تأسیسات آب و فاضلاب کارشناس قیمتگذاری و بازرسی کالاها و خدمات کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشتی کارشناس آمار کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناس زیرساخت ارتباطات هواشناسی کارشناس برنامهریزی کارشناس گزینش کارشناس آموزش و بهسازی منابع انسانی کارشناس اشتغال و کاریابی کارشناس پردازش دادههای هواشناسی کارشناس طراحی و نظارت بر اجرای تأسیسات آب و فاضلاب کارشناس امور قضایی و حقوقی کارشناس روابط کار کارشناس امور تعاونی کارشناس امور ساختمان و تأسیسات کارشناس امور پژوهشی حسابرس کارشناس امور اداری کارشناس برنامه و بودجه کارشناس تجهیزات هواشناسی بانکدار گروه امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات روانشناس کارشناس خدمات مشترکین آب و فاضلاب
مواد و منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت و درمان سال ۱۴۰۴ به شرح زیر است:
نگهبان کاردان هوشبری کارشناس تغذیه کارشناس خرید کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی کارآزمای آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی سلامت داروساز پرستار فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی کاردان بهداشت خانواده کاردان پیشگیری و مبارزه با بیماریها کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناس امور آموزشی کارشناس امور پژوهشی کارشناس امور پشتیبانی کارشناس امور حقوقی کارشناس برنامهریزی کارشناس امور دانشجویان کارشناس تعالی سازمانی سلامت کارشناس شبکه کارشناس تأسیسات کارشناس بهداشت محیط مددکار بهداشتی و درمانی ماما کارشناس هوشبری کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریها کارشناس سلامت روان کارشناس امور مالی متصدی امور دفتری و بایگانی کارشناس منابع انسانی کارشناس طراحی و تحلیل نرمافزار کارشناس بهداشت خانواده مربی خدمات بهداشتی کاردان بهداشت محیط کارشناس برنامه و بودجه کارشناس آزماشگاه تشخیص طبی کارشناس امور اجرایی سلامت کارشناس سختافزار کارشناس امور دفتری کارشناس ساختمان کارآزمای اقتصاد سلامت کارشناس پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد
نمونه کتابهای مناسب حیطه عمومی استخدامی:
![]() |