سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۴ (به همراه پاسخنامه)

rasool
آخرین بروز رسانی: 12 مرداد 1404
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
سوالات عمومی آزمون استخدامی دبیری سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون سوالات سال 1404 آموزگار ابتدایی سوالات حیطه تخصصی مشترک سال 1404

سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۴ (به همراه پاسخنامه)

اداری‌ها- مجموعه سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز که در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۴ برگزار شد، منتشر شد.

گفتنی است، طبق روال سال‌های گذشته متأسفانه اصل سوالات و نیز پاسخنامه از سوی دستگاه‌های مجری آزمون به صورت رسمی منتشر نمی‌شود و این سوالات به صورت غیررسمی جمع آوری شده است.

در این مطلب، «سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۴ (به همراه پاسخنامه)» تقدیم می‌شود.

همچنین ببینید:

اسناد و قوانین بالادستی

(سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز)

۱۴۳- ارتقای جایگاه آموزش و پرورش بهمثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی به‌عنوان …………… شمرده شده است.

الف) موضوعی مهم با همکاری دستگاهها
ب) وظیفه اصلی دولت و حاکمیت
ج) امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاهها
د) وظیفه ملی

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


۱۴۴- در سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر تقویت کدام بخشها تأکید شده است؟

الف) آداب و مهارتهای زندگی
ب) حل مسئله و عمل به آموختهها
ج) آموزش فنی و حرفهای
د) همه موارد

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه د


۱۴۵- مهمترین عنصر تعلیم و تربیت کدام گزینه است؟

الف) مربی
ب) مدرسه
ج) خانواده
د) دانشآموز

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


۱۴۶- مطالعه و شناسایی وضعیت کامل مدرسه با توجه به تهدیدها و فرصتهای موجود، ذیل کدامیک از وظایف مدیر مدرسه تعریف شده است؟

الف) سازماندهی
ب) برنامه‌ریزی
ج) نظارت و ارزشیابی
د) اجرا و پشتیبانی

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


۱۴۷- کدامیک از گزینه‌های زیر جزو ترکیب اعضای شورای مدرسه نمیباشد؟

الف) معاونان مدرسه
ب) نماینده شورای معلمان
ج) رئیس انجمن اولیا و مربیان
د) نماینده منطقه آموزش و پرورش

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه د


۱۴۸- در سال نخست، پذیرش انتقال دانش‌آموزان بین مدارس استعدادهای درخشان ………… است؟

الف) یک شهرستان، ممنوع
ب) استان، ممنوع
ج) یک شهرستان، مجاز
د) مجاز

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


۱۴۹- ارتقای جایگاه علم و علمآموزی به‌عنوان عاملی مؤثر در دستیابی به حیات طیبه با تأکید بر کدام گزینه آمده است؟

الف) رشد و تعالی معنوی اخلاقی معلمان
ب) حیثیت، کشفیت و مطلوبیت علم
ج) مشارکت همگانی
د) ارتقای معرفت و بصیرت دینی

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


.۱۵۰- تدوین منابع انسانی مبتنی بر جهانبینی اسلامی با هدف توأمان ……………. صورت میگیرد؟

الف) هدایت، تعالی و ارتقای نظام اداری
ب) هدایت، تعالی و مدیریت فرد و جامعه
ج) مدیریت فرد و جامعه و ارتقای نظام اداری
د) ارتقای سطح فرهنگی و هدایت دانشآموزان

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


۱۵۱- یکی از منابع مالی شوراهای مناطق، یک درصد از بهای فروش کالا و خدمات کارخانهها و مؤسسات خدماتی و تولیدی استان است که از طریق شورای استان میان مناطق توزیع میشود. این منبع مالی برای چه اموری هزینه میشود؟

الف) جاری و عمرانی
ب) حقوق و دستمزد
ج) تملک دارایی
د) پاداش معلمان

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


۱۵۲- تأمین آموزش و پرورش رایگان برای همه ملت تا چه مقطعی جزو وظایف وزارت آموزش و پرورش است؟

الف) ابتدایی دوره اول
ب) ابتدایی دوره دوم
ج) پایان دوره متوسطه
د) خواندن و نوشتن

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


آشنایی با تربیت چندساحتی

(سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز)

– عناصر پنج گانه در الگوی هدف گداری برنامه های درسی و تربیتی کدامند؟

الف) تعقل- ایمان- علم- عمل- اخلاق
ب) تفکر- تعقل- ایمان- عمل- اخلاق
ج) تعقل- ایمان- عرت- حکمت- عمل
د) تفکر- ایمان- علم- اخلاق- حکمت

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


– کدامیک از گزینه های زیر محور مشترک تمامی برنامه های آموزش علوم به شمار می آید؟

الف) تعمیق و تعالی توحیدی
ب) دستیابی به درک غایتمند از خلقت
ج) درک والا از دنیای هستی
د) پرورش سواد علمی فناوری

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه د


– تولید و اجرای برنامه های درسی و تربیتی براساس مراحل و فرآیندهایی انجام می شود، اولین مرحله این فرآیند کدام است؟

الف) تحلیل عناصر و برنامه درسی
ب) تحلیل اهداف کلان آموزش وپرورش
ج) تحلیل نیازهاو پژوهش های انجام شده
د) اعتباربخشی و ارزشیابی

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


– ارزشیابی برنامه درسی ملی با نظارت ……….. و توسط ……….. انجام می شود.

الف) وزارت آموزش وپرورش- سازمان سنجش
ب) شورای عالی آموزش پرورش – وزارت آموزش وپرورش
ج) شورای عالی انقلاب فرهنگی- وزارت آموزش وپرورش
د) وزارت آموزش وپرورش- شورای عالی آموزش پرورش

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


– کدامیک از شایستگی‌های زیر درقلمرو حوزه تربیت و یادگیری کار وفناوری نیست؟

الف) شایستگی محوری غیر فنی دنیای کار
ب) شایستگی پایه فنی مورد نیاز نیروی کارحرفه ای
ج) شایستگی مربوط به فناوری نانو تکنولوژی
د) شایستگی های مربوط به یادگیری مادام العمر فنی حرفه ای

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


– اساسی‌ترین ارزش اخلاقی و اجتماعی در نظام معیار اسلامی است؟

الف) عدالت
ب) آزادی
ج) فداکاری
د) کسب دانش

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


– ……….. در راس فضیلت هاست. ریشه همه خوبی ها، چراغ عقل و مایه ارزش گذاری آدمیان است.

الف) ایمان
ب) علم
ج) تربیت
د) تعهد

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


– کدام گزینه نادرست است؟

الف) فطرت الهی انسان سرمایه اصل حرکت او به سمت کمال است.
ب) فلسفه وجودی دینی، ناشی از نیاز بشر به سمت کمال اوست.
ج) انسان موجودی آزاد و مختار است ولی به صرف این آزادی حق انتخاب ندارد.
د) در جریان تحول و توسعه وجودی آدمی، هویت و تشخص فرد رقم می خورد.

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


– تعهد دولت نسبت به حق به تربیت به چه شکلی است؟

الف) رعایت، حمایت، زمینه سازی برای تحقق کامل
ب) قانون گذاری، حمایت و پشتیبانی
ج) رعایت قانونگذاری، حمایت و پشتیبانی
د) رعایت و حمایت

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


– براساس مبانی بیان شده در فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، کدامیک به عنوان ارکان تربیت مطرح نشده اند؟

الف) دولت اسلامی
ب) خانواده
ج) رسانه
د) فرد

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه د


سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی

(سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز)

۱- در کدام یک از مقیاسهای اندازه گیری صفر مطلق وجود دارد؟

الف) نسبی
ب) فاصله ای
ج) ترتیبی
د) اسمی

پاسخ صحیح گزینه (الف)


۲- کدام گزینه صحیح است؟

الف) آزمونهای پیشرفت تحصیلی ناظر بر گذشته دانش آموزان است.
ب) آزمونهای استعداد تحصیلی ناظر بر گذشته دانش آموزان است.
ج) در آزمونهای نسبی ملاک نسبی اندازه گیری به کار میرود.
د) در آزمون استاندارد شدههای مطلق اندازه گیری به کار می رود.

پاسخ صحیح گزینه (الف)


۳- در کدام روش تصحیح اوراق آزمونهای تشریحی پاسخ نمونه به عنوان معیار به کار برده می شود؟

الف) روش تحلیلی
ب) روش ویژگی های اصلی
ج) روش درجه بندی
د) همه موارد

پاسخ صحیح گزینه (ج)


۴- در کدام یک از سوالات زیر توانایی بازشناسی و باز خوانی آزمون شوندگان با هم سنجیده می شود؟

الف) اصلاحی
ب) صحیح-غلط
ج) خوشه ای
د) بله خیر

پاسخ صحیح گزینه (الف)


۵- در تهیه سوالات جور کردنی کدام یک از موارد زیر پیشنهاد شده است؟

الف) تعداد مادههای ستون پرسش از تعداد مادههای ستون پاسخ بیشتر باشد.
ب) تعداد مادههای ستون پرسش از تعداد مادههای ستون پاسخ کمتر باشد.
ج) تعداد مادههای ستون پرسش با تعداد مادههای ستون پاسخ مساوی باشد.
د) تعداد مادههای هر دو ستون پرسش و پاسخ بنا بر ماهیت سوال تغییر میکند.

پاسخ صحیح گزینه (ب)


آشنایی با فناوری های نوین آموزشی

(سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز)

– کدامیک از گزاره های زیر درخصوص تکنولوژی آموزشی درست است؟

الف)تکنولوژی آموزشی دیگر صرفا به معنای استفاده از ابزار نیست بلکه با رویکردی تحلیلی وسیستمی به آموزش به عنوان یک فرآیند بخشی نگاه می کند.
ب) تکنولوژی آموزشی دیگر صرفا به معنای استفاده از ابزار نیست بلکه با رویکردی تحلیلی وسیستمی به آموزش به عنوان یک فرآیند کوتاه و موقت نگاه می کند.
ج) تکنولوژی آموزشی دیگر صرفا به معنای استفاده از ابزار در نیست بلکه با رویکردی تحلیلی وسیستمی به آموزش به عنوان یک فرآیند جامع نگاه می کند.
د) تکنولوژی آموزشی دیگر صرفا به معنای استفاده از ابزار در آموزش نیست بلکه با رویکردی تحلیلی وسیستمی به آموزش به عنوان فرآیند جامع نگاه نمی کند.

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


– ارکان پشتیبانی تکنولوژی آموزشی عبارتند از:

الف) آموزش وپرورش، مدارس، معلمان، دانش آموزان، امکانات و تجهیزات
ب) آموزش وپرورش، مدارس، معلمان، دانش آموزان، والدین
ج) فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، ریاضیات و مدیریت
د) فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ، و مدیریت

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه د


– در آموزش های مبتنی بر فناوری ، اولویت در تعیین نوع رسانه و استراتژی آموزشی با چیست؟

الف) محتوای درس استاندارد
ج) نیازها و بازخورد یادگیرندگان
ب) امکانات موجود
د) سبک تدریس معلم

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


– در دو رویکرد رفتارگرایی و شناخت گرایی، تکنولوژی آموزشی به عنوان روش ورویکردی برای ……………….

الف) صرفه جویی در زمان عمل می کند.
ب) کاهش هزینه ها عمل می کند.
ج) بهبود یادگیری عمل می کند.
د) نظارت بهتر عمل می کند.

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


– درفرآیند یادگیری، هرگاه فراگیر دریک مکان ثابت و از پیش تعیین شده نباشد، آن را……… می گویند.

الف) یادگیری عمیق
ب) یادگیری سیار
ج) آموزش الکترونیکی
د) یادگیری تدریجی

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


– با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین آموزشی چه نوع آموزشی ارائه می‌شود؟

الف) آموزش چند رسانه ای
ج) آموزش ویژه افراد کم توان
ب) آموزش کاربردی
د) آموزش نظری

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


– کدام یک از گزاره‌های زیر در خصوص فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت‌های افزوده (AR) درست است؟

الف) این فناوری ها با ایجاد محیط‌های فقط تعاملی تجربه مبنی بر مفاهیم را برای دانش آموزان فراهم می کند
ب) این فناوری ها با ایجاد محیط های غیر شبیه‌سازی شده و تعاملی امکان آموزش را برای دانش آموزان فراهم می‌کند
ج) این فناوری‌ها با ایجاد محیط های شبیه‌سازی شده، امکان تعامل با دیگر دانش آموزان را فراهم می کند
د) این فناوری‌ها با ایجاد محیط‌های شبیه‌سازی شده و تعاملی، امکان تجربه عینی مفاهیم انتزاعی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه د


– کدام جمله در خصوص تفاوت اصلی بین سیستم مدیریت محتوای آموزشی (lCMS) و سیستم مدیریت یادگیری (LMS) درست است ؟

الف) LMS بر آموزش پذیری، برسی تجربه او، تحویل محتوای و مدیریت آموزش تمرکز می‌کند، lCMS بر آموزش دهنده ساخت محتوا و دوره های آموزشی و مدیریت این محتوا تمرکز میکند.
ب) LMS بر آموزش دهنده ساخت محتوا و دوره های آموزشی و مدیریت این محتوا تمرکز می‌کند و lCMS بر آموزش پذیر، بررسی تجربه او، تحویل محتوا و مدیریت آموزش تمرکز میکند.
ج) LMS فقط بر آموزش پذیر، تمرکز می‌کند و l CMSفقط بر برسی تجربه آموزش پذیر ، تحویل محتوا و مدیریت آموزش تمرکز می کند.
د) LMS فقط بر برسی تجربه آموزش پذیر، تحویل محتوا و مدیریت آموزش تمرکز می کند و lCMS فقط بر آموزش پذیر تمرکز می کند.

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


روش ها و فنون تدریس

(سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز)

– زمانی که افراد در برخوردهای اجتماعی خود قادر به انتخاب ارزش‌های برتر باشند، می‌توان گفت که آن‌ها از نظر رشد عاطفی به مرحله …. رسیده‌اند.

الف) ارزش‌گذاری
ب) سازماندهی ارزش ها
ج) تبلور شخصیت
د) توجه و دقت

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


–  کدام عبارت مشخص کننده روش آموزش انفرادی است؟

الف) هر دانش آموز با محتوای خاص خود آموزش می‌بیند.
ب) هر دانش آموز به وسیله یک معلم آموزش داده می شود.
ج) دانش آموزان بر اساس توانایی های خود یاد می گیرند.
د) معلم وقت بیشتری برای تدریس و انتقال مفاهیم به دانش آموزان صرف می کند.

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


– فراشناخت چیست و با کدام الگو می توان مهارت فراشناختی را تقویت کرد؟

الف) شناخت درباره شناخت است و با تمام الگوها
ب) یادگیری درباره یادگیری است و فقط از طریق الگوی فراشناختی
ج) استقلال در تفکر شاگرد، از طرف خانواده الگوهای اجتماعی و رفتاری

د) کنترل شناخت توسط شاگرد و از طریق الگوی پردازش اطلاعات

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


– الگوهایی که معلم در آن نقش مشاور را ایفا می‌کند چه نام دارد؟

الف) یادسپاری
ب) بدیعه پردازی
ج) ایفای نقش
د) تدریس غیرمستقیم

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه د


– روش پروژه از نظر کدام یک از مکتب‌های فلسفی، یکی از بهترین روش‌های تدریس می‌باشد؟

الف) پراگماتیسم
ب) رئالیسم
ج) ایده آلیسم
د) تاترالیسم

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


– کدام گزینه درست است؟

الف) هر موضوع درسی روش تدریس خاص خود را دارد
ب) همه دروس را می توان با روش سقراطی تدریس کرد
ج) روش اکتشافی تنها در دروس علمی مورد استفاده قرار می گیرد
د) سازمان دادن و مشکل ساختن یادگیری دانش آموزان

پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


رشد و اختلالات یادگیری

(سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز)

۱۰۱- اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) در دوره نوجوانی اغلب چگونه خود را نشان می دهد؟

الف) با افزایش چشمگیر پرخاشگری فیزیکی و دعوا با همسالان
ب) با بیقراری درونی حواس پرتی و مشکل در برنامه ریزی
ج) با بهبود کامل علائم و عدم نیاز به ادامه درمان و حمایتها
د) با افت شدید هوش و توانایی درک مفاهیم انتزاعی

پاسخ صحیح گزینه (ب)


۱۰۲- دبیر زیست شناسی از دانش آموزان میخواهد تأثیر گرمایش جهانی بر اکوسیستم را تحلیل کنند این تکلیف نیازمند کدام سطح از تفکر است که در دوره نوجوانی ظهور میکند؟

الف) تفکر عینی که براساس واقعیتهای ملموس و قابل مشاهده است.
ب) تفکر خودمحور که دنیا را فقط از زاویه دید خود فرد می بیند
ج) تفکر انتزاعی و فرضیهای ،قیاسی که امکان اندیشیدن به احتمالات را میدهد
د) تفکر جادویی که در آن پدیدهها به نیروهای ماورایی نسبت داده می شوند

پاسخ صحیح گزینه (ج)


۱۰۳- نوجوانی در فعالیتهای گروهی اصرار دارد که کارها باید فقط توسط او انجام شود و در درک دیدگاههای متفاوت هم گروهی هایش ناتوان است این رفتار نشانگر کدام پدیده شایع در تفکر نوجوان است؟

الف) یک نوع خود محوری نوجوانی و تمرکز بر خود
ب) بقای تفکر عملیاتی عینی از دوره کودکی
ج) نشانهای قطعی از یک اختلال شخصیت ضد اجتماعی
د) نتیجه مستقیم آموزشهای غلط والدین در خانه

پاسخ صحیح گزینه الف


۱۰۴- برای کمک به دانش آموزی در دوره متوسطه که در سازماندهی تکالیفش مشکل دارد اولین گام حمایتی دبیر چیست؟

الف) سرزنش کردن او در جمع به دلیل بی مسئولیتی و تنبلی
ب) محروم کردن او از فعالیتهای مورد علاقه اش مانند ورزش
ج) انجام دادن تکالیف به جای او برای جلوگیری از افت تحصیلی
د) آموزش استفاده از ابزارهایی مانند دفتر برنامه ریزی یا تقویم

پاسخ صحیح گزینه (د)


۱۰۵- بر اساس نظریه رشد هویت جیمز مارسیا نوجوانی که بدون کاوش و بحران ارزشها و اهداف والدینش را پذیرفته است در کدام وضعیت هویتی قرار دارد؟

الف) هویت آشفته (Identity Diffusion)
ب) هویت زودرس (Identity Foreclosure)
ج هویت دیررس (Identity Moratorium)
د هویت موفق (Identity Achievement)

پاسخ صحیح گزینه (ب)


روان شناسی تربیتی

(سوالات حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز)

⚫ دبیر فیزیک،مسئله جدیدی را با استفاده از اصول و مفاهیمی که دانش آموزان قبلاً یاد گرفته‌اند حل می‌کند. این روش آموزشی با کدام نظریه یادگیری هماهنگ است؟

الف) نظریه یادگیری معنیدار کلامی آزوبل
ب) نظریه شرطیسازی کنشگر اسکینر
ج) نظریه شرطیسازی کلاسیک پائولف
د) نظریه یادگیری اجتماعی بندورا

✓پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


⚫دانش آموزی که از درس ریاضی متنفر است، به تدریج نگرش منفی خود را به دبیر ریاضی و حتی کل مدرسه تعمیم میدهد. این فرایند نمونهای از چیست؟

الف) شرطیسازی کلاسیک هیجانی
ب) شرطی سازی کنشگر ابزاری
ج) یادگیری از طریق مشاهده
د) یادگیری مبتنی بر اکتشاف

✓پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


⚫دبیری برای افزایش خلاقیت،به دانش آموزان اجازه میدهد در مورد موضوع انشا خودشان تصمیم بگیرند. اما متوجه میشود که اکثر آنها دچار اضطراب شده و نمیدانند چه بنویسند. این پدیده چه چیزی را نشان میدهد.

الف) دانش آموزان این دوره ذاتاً هیچگونه خلاقیتی ندارند و باید به آنها موضوع داد.
ب) آزادی بیش از حد و بدون ساختار گاهی میتواند مانع خلاقیت و باعث سردرگمی شود.
ج) این دانش آموزان به دلیل استفاده زیاد از اینترنت توانایی نوشتن را از دست داده اند.
د) این یک روش تدریس اشتباه است و باید همیشه موضوعات مشخصی به دانش آموزان داد.

✓پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


⚫نوجوانی که برای لذت بردن از چالش حل یک مسئله پیچیده ریاضی تلاش میکند. از کدام نوع انگیزش برخوردار است؟

الف) انگیزش بیرونی
ب) انگیزش درونی
ج) انگیزش اجتماعی
د) انگیزش مالی

✓پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ب


⚫در نظریه هوش استرنبرگ،دانش آموزی که در تحلیل منطقی مسائل یا هوش تحلیلی متوسط است .اما در پیدا کردن راه حلهای عملی برای مشکلات روزمره یا هوش عملی بسیار قوی است. چگونه توصیف میشود؟

الف) این دانش آموز به دلیل ضعف در هوش تحلیلی در آینده موفق نخواهد بود.
ب) این دانش آموز دارای یک پروفایل هوشی نامتوازن است که باید اصلاح شود.
ج) این دانش آموز نوع دیگری از هوش را به نمایش میگذارد که به همان اندازه ارزشمند است.
د) این دانش آموز احتمالاً در آزمونهای استاندارد هوش نمره بسیار پایینی کسب میکند.

✓پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه ج


⚫دانش آموز ممتازی که همیشه نمرات عالی میگرفته پس از ورود به یک مدرسه سطح بالا و رقابتی دچار افت تحصیلی و بی‌انگیزگی میشود محتملترین تبیین برای این پدیده چیست؟

الف) تغییر کانون هدف گزینی از تسلطگرا به عملکرد گرا
ب) کاهش ناگهانی سطح هوش عمومی دانش آموز به دلیل تغییر محیط آموزشی
ج) عدم توانایی دبیران جدید در ارائه تقویت کنندههای بیرونی مناسب
د) تاثیر منفی دوستان جدید و نامناسب بر روی رفتارها و نگرش او

✓پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف


⚫دبیر ادبیات متوجه می‌شود که برخی دانش آموزان با تحلیل ساختاری شعر بهتر یاد می‌گیرند و برخی با بحث در مورد حس و حال آن. این پدیده بیانگر چیست؟

الف) وجود تفاوت در سبکهای شناختی و یادگیری دانش آموزان
ب) عدم تسلط کافی دبیر بر روشهای نوین تدریس ادبیات
ج) کمبود علاقه ذاتی نوجوانان به ادبیات کلاسیک و شعر
د) تاثیر منفی فضای مجازی بر روی تمرکز و یادگیری دانش آموزان

✓پاسخ سایت اداری‌ها: گزینه الف

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.