
سوالات استخدامی روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
سوالات استخدامی روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری آزمون آموزش و پرورش
مجله اداریها- مجموعه سوالات استخدامی روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری آزمون آموزش و پرورش که در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۴ برگزار شده است، منتشر شد.
فوری:
لینک سوالات و پاسخنامه آزمون آموزگاری:
- سوالات استخدامی سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی روانشناسی تربیتی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی زبان انگلیسی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی معارف اسلامی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی فناوری اطلاعات و کامپیوتر آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی زبان و ادبیات فارسی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
- سوالات استخدامی قوانین و مقررات اداری و قانون اساسی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
-
سوالات استخدامی اسناد و قوانین بالادستی آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
سوالات استخدامی روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری آزمون آموزش و پرورش ۹ مرداد ۱۴۰۴
۱۴۵- ناتوانی یادگیری (Learning Disability) به بهترین شکل چگونه تعریف میشود؟
الف) یک نوع معلولیت ذهنی شدید که مانع از هرگونه یادگیری در فرد میشود.
ب) مشکل در فرایندهای روانشناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان یا ریاضی اختلال ایجاد میکند.
ج) نتیجه مستقیم تنبلی و عدم تلاش کافی دانش آموز در انجام تکالیف درسی است.
د) یک مشکل رفتاری و انضباطی که دانش آموز برای جلب توجه دیگران بروز میدهد.
پاسخ سایت اداریها: گزینه ب
۱۴۶- دانش آموزی در کلاس سوم دبستان، با وجود هوش عادی، در نوشتن املاء کلمات را جا میاندازد و دستخطی بسیار ناخوانا دارد. این علائم به احتمال زیاد نشانه کدام اختلال است؟
الف) نارسا نویسی
ب) نارساخوانی
ج) نارسایی محاسباتی
د) اختلال بیش فعالی
پاسخ سایت اداریها: گزینه الف
۱۴۷ «آموزش چندحسی» به عنوان یک روش موثر درمانی برای اختلالات یادگیری، بر چه اصلی استوار است؟
الف) درگیر کردن همزمان چند حس (مانند بینایی، شنوایی و لامسه) برای یادگیری بهتر.
ب) تمرکز انحصاری بر قویترین حس دانش آموز (مثلاً فقط حس بینایی) در فرآیند آموزش .
ج) استفاده از داروهای شیمیایی برای تقویت حواس مختلف دانش آموز قبل از شروع کلاس .
د) آموزش مفاهیم به صورت کاملاً انتزاعی و بدون استفاده از ابزارهای حسی و عینی .
پاسخ سایت اداریها: گزینه الف
۱۴۸- کدام مورد یکی از اولین و شایعترین نشانههای «نارساخوانی» در دانش آموز کلاس اول دبستان است؟
الف) داشتن مشکل در دویدن و فعالیتهای ورزشی گروهی .
ب) داشتن مشکل در تشخیص و به یادسپاری شکل حروف الفبا
ج) داشتن مشکل در دوستیابی و برقراری ارتباط با همسالان .
د) داشتن مشکل در به خاطر سپردن شعرها و ترانههای کودکانه .
پاسخ سایت اداریها: گزینه ب
۱۴۹- آموزگاری برای کمک به دانش آموز مبتلا به اختلال «نارسایی توجه،» فضای اطراف میز او را از محرکهای دیداری اضافی خالی میکند. این اقدام چه نام دارد و چه هدفی را دنبال میکند؟
الف) روش تقویت مثبت با هدف افزایش رفتارهای مطلوب در دانش آموز .
ب) روش اقتصاد ژتونی با هدف ایجاد انگیزه برای انجام تکالیف .
ج) روش مناسب سازی محیط با هدف کاهش عوامل حواسپرتی.
د) روش آموزش مستقیم با هدف یاد دادن یک مهارت درسی جدید .
پاسخ سایت اداریها: گزینه ج
۱۵۰- آموزگاری میخواهد مفهوم انتزاعی «توکل به خدا» را برای دانش آموزان کلاس دوم دبستان توضیح دهد. با توجه به سطح رشد شناختی آنها، کدام روش آموزشی مناسبتر است؟
الف) ارائه یک سخنرانی کاملاً نظری در مورد تفاوتهای دقیق توکل، رضا و تسلیم .
ب) استفاده از یک داستان عینی مانند پرنده ای که برای یافتن دانه تلاش میکند
ج) درخواست از دانش آموزان برای نوشتن یک انشای صد کلمهای در مورد مفهوم توکل .
د) اثبات وجود خدا از طریق براهین فلسفی پیچیده مانند برهان نظم و علیت .
پاسخ سایت اداریها: گزینه ب
۱۵۱- برای کمک به دانش آموزی که در درس ریاضی مشکل دارد، کدام اقدام اولیه آموزگار مناسبتر است؟
الف) دادن تکالیف بیشتر و پیچیدهتر برای به چالش کشیدن او .
ب) استفاده از وسایل عینی و ملموس مانند چینه و چوب خط
ج) توصیه به والدین برای ثبتنام فوری او در کلاسهای تقویتی .
د) نادیده گرفتن مشکل به امید اینکه به مرور زمان خودبهخود حل شود .
پاسخ سایت اداریها: گزینه ب
۱۵۲- در مواجهه با دانش آموزی که به دلیل مشکلات یادگیری دچار ناامیدی شده، مؤثرترین راهبرد تربیتی چیست؟
الف) تمرکز بر نقاط قوت او در زمینههای دیگر (مانند ورزش یا هنر) و تشویق آنها
ب) مقایسه کردن نمرات او با دانش آموزان ممتاز برای ایجاد انگیزه رقابت در او
ج) نادیده گرفتن کامل احساسات منفی او و تمرکز صرف بر تمرینهای درسی
د) دادن تکالیف بسیار ساده برای جلوگیری از هرگونه شکست و ناکامی
پاسخ سایت اداریها: گزینه الف- به نظر می آید گزینه د هم درست باشد. با توجه موضوع منظقه تقریبی رشد و شرطی سازی مثبت.
مواد و منابع سیزدهمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی سال ۱۴۰۴ به شرح زیر است:
حسابدار کارشناس حقوقی کارشناس شبکه متصدی امور دفتری بانکدار گروه حقوقی بانکدار گروه امور مالی کارشناس تحلیل و تولید نرمافزار کارشناس برنامهریزی فناوری اطلاعات کاردان امور مالی کارشناس فناوری اطلاعات کارشناس حراست فناوری اطلاعات کارشناس امور مالی مسئول دفتر کارشناس حسابرسی مالیاتی کاردان آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناس مطالعات بار و طراحی شبکه برق کارشناس برنامهریزی ارتباطات و مخابرات کارشناس برنامهریزی منابع فناوری اطلاعات کارشناس توسعه و مدیریت منابع کارشناس دیسپاچینگ و حفاظت برق کارشناس حراست نیروی انسانی کارشناس برنامهریزی طرحهای آب و فاضلاب کارشناس کنترل کیفیت و استاندارد تجهیزات برق کارشناس راهبری و بهرهبرداری از تأسیسات شبکه برق کارشناس بازطراحی، بهینهسازی و ارتقای شبکه برق کارشناس تعمیرات و نگهداری تأسیسات آب و فاضلاب کارشناس قیمتگذاری و بازرسی کالاها و خدمات کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشتی کارشناس آمار کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناس زیرساخت ارتباطات هواشناسی کارشناس برنامهریزی کارشناس گزینش کارشناس آموزش و بهسازی منابع انسانی کارشناس اشتغال و کاریابی کارشناس پردازش دادههای هواشناسی کارشناس طراحی و نظارت بر اجرای تأسیسات آب و فاضلاب کارشناس امور قضایی و حقوقی کارشناس روابط کار کارشناس امور تعاونی کارشناس امور ساختمان و تأسیسات کارشناس امور پژوهشی حسابرس کارشناس امور اداری کارشناس برنامه و بودجه کارشناس تجهیزات هواشناسی بانکدار گروه امور کامپیوتر و فناوری اطلاعات روانشناس کارشناس خدمات مشترکین آب و فاضلاب
مواد و منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت و درمان سال ۱۴۰۴ به شرح زیر است:
نگهبان کاردان هوشبری کارشناس تغذیه کارشناس خرید کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی کارآزمای آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی سلامت داروساز پرستار فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی کاردان بهداشت خانواده کاردان پیشگیری و مبارزه با بیماریها کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناس امور آموزشی کارشناس امور پژوهشی کارشناس امور پشتیبانی کارشناس امور حقوقی کارشناس برنامهریزی کارشناس امور دانشجویان کارشناس تعالی سازمانی سلامت کارشناس شبکه کارشناس تأسیسات کارشناس بهداشت محیط مددکار بهداشتی و درمانی ماما کارشناس هوشبری کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریها کارشناس سلامت روان کارشناس امور مالی متصدی امور دفتری و بایگانی کارشناس منابع انسانی کارشناس طراحی و تحلیل نرمافزار کارشناس بهداشت خانواده مربی خدمات بهداشتی کاردان بهداشت محیط کارشناس برنامه و بودجه کارشناس آزماشگاه تشخیص طبی کارشناس امور اجرایی سلامت کارشناس سختافزار کارشناس امور دفتری کارشناس ساختمان کارآزمای اقتصاد سلامت کارشناس پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد
نمونه کتابهای مناسب حیطه عمومی استخدامی:
![]() |